30130
10/10/2017, 14:06

Uludağ Göller Bölgesi / 07.10.2017

İlk tırmanış değildi , daha önce de sis denk gelmişti ama bu sefer yürüyüşü etkilediğini söyleyebilirim. Oteller bölgesine ulaştıktan sonra aracımızı arazi şartlarında test sürüşü yapmak istedim. Bu sayede zirveye daha yaklaşarak tırmanışın ilerleyen kısmına daha fazla zaman ayırabilecektik. Emektar 156 sınavı geçti. Volfram maden sahasına kadar aracımızla ulaştık. Son hazırlıklar yapıldı ve klasik rotamız olan kapı rotasına yönlendik. Ben daha önce ordan çıkmıştım. Murat Hoca ile Turan Hoca ise o bölgeden karlı havada tirmandiklari için, tam bir arazi tespiti yapamadilar, yakın bir yerden ama hangi patika ?
Zirveye çıkılan en dik yamaç olan kapı rotasında yolcugumuz , genel kültür egzersizleri yaparak eğlenceli bir şekilde geçti. Stratigrafi ve petroloji kavramlarını öğrenmiş oldum. Kapı nın üst kısmında rüzgardan korunaklı bir kısımda mola vererek, hem kayaçlar hakkında konuştuk hem de göllere gidiş son planlarımızı gözden geçirdik. Bu noktada herhangi bir planımız olmadığı ortaya çıktı.
Zirvedeki düzlükte ilerledik. Yoğun sis hafif rüzgar ve nem eşliğinde göller rotası ayrımına geldik. Yoldaki babalar ve isaretleri takip ederek dik yamaçlarda yol aldık. Çok yoğun siste güzergahta ki babalar ve işaretler kayboldu. Sessizlesmeye başladık. Tam o arada benim telefon çekmeye başladı ve navigasyondan , göle yakın oldugumuzu anladık. Fakat Murat Hoca temkinli idi. Yamaçtan inişe devam ettik. 20 ser metre aralıklarla araziye dağılarak birbirimizi kaybetmeden hedefe varmaya calisiyorduk. Vadi tabanına vardigimiz bir nokta da karşı yamaca geçtiğimiz anda göl ile karşılaştık. Harika bir sürpriz oldu. Gemlik’ten geçerken "Gemlik’e doğru denizi göreceksin sakın şaşırma" dizelerini sayiklarken. Zirveye doğru gölü gördük ve çok şaşırdık. Bir şeyler atıştırdıktan sonra  gölün etrafını dolanarak dönüşe geçtik. Uzun yamaçlardan tırmanırken, rüzgar ve sis yoğunluğunu artırdı. Zor bir tırmanış oldu. Nihayet üst düzlüğe ulaştık ama yukarda hem rüzgar şiddetli hem de yağışa dönüşen bir çiseleme vardı. İdmansiz çıktığımız bu yolda yorgunluk baş gösterdiği için , büyük zirveye yönlenmeden dönüşe geçtik. Kapı rotasından inerek yoğun siste aracimiza ulaştık. Dönerken farklı bir yol olarak, maden kamyonlarının kullandığı eski yoldan indik. Çok berbat durumda olan bu yoldan da geçtik. Ama normal otomobillere tavsiye etmiyoruz. Yolda tampon vs bilimum araç parçaları mevcuttu. Belki biz de birşeyler bırakmışızdır. Bunun yerine oteller bölgesinden kayak pistleri ve küçük zirvenin altından giden yol tercih edilmeli. Not; dağ da mest olduktan sonra Bursa trafiği hiç çekilmiyor...
Haritada görülen sarı rotayı takip ederek aracımızla A noktasına kadar, sonrasında kapı rotasını tırmanarak B noktasına ulaşıldı. Sonra göller bölgesine yürüyüşe devam edildi.